پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204315
۳ دليلِ اهميت رشد پايدار بهاي طلا+ نمودار
تاریخ انتشار : 1394/11/25 19:51:55
نمایش : 1830
با کاهش احتمالي سود بانک‌ها در آمريکا و افزايش تقاضا، احتمال افزايش بهاي طلا قوّت مي‌گيرد.

به گزارش افکارخبر،بيزينِس اينسايدر در مطلبي نوشت: بهاي طلا در ماه سپتامبر سال 2011 به بالاترين سطح، يعني 1900 دلار رسيد، و اين پاياني بر رشد 645 درصدي افزايش بهاي طلا در دوران رونق بازار طي يک دهه بود.از آن پس، طلا براي بازگشتن به رونق سابق مورد توجه بسياري از سرمايه‌گذاران قرار گرفت اما پس از پشت سر گذاشتن سه سال زيان‌دهي، همه چيز براي از رونق افتادن اين فلز گران‌بها مهيا شد.

 

بيزينِس اينسايدِر: ۳ دليلِ اهميت رشد پايدار بهاي طلا
 
گزارش اخير HSBC از بازگشت احتمالي بهاي طلا به 1500 دلار در هر اونس خبر مي‌دهد. اين بانک معتقد است که حتي احتمال دارد بهاي طلا از 1900 دلار سال 2011 هم فراتر برود و حتي افزايش بهاي طلا را به مدت طولاني‌تر و پايدارتري شاهد خواهيم بود.

 

وضع نابسامان بازار سهام براي سرمايه‌گذاران
در طول تاريخ، مشاهده شده است که طلا و سهام پيوستگي بسيار باريکي با يکديگر داشته‌اند، به اين معني که در شرايطي که سهام اُفت تدريجي را تجربه مي‌کند، طلا ارزش خود را تا حد زيادي حفظ مي‌کند. در عصر حاضر نيز شاهد هستيم که در شرايطي که از ابتداي سال 2016 تاکنون، وضع سهام به نااميديِ شرکت‌هاي فيسبوک، آمازون، نت‌فليکس و مانند آن منجر شده است، اما طلا نوسان بسيار جزئي را تجربه کرده است. در بازار چين که همگام با هند، يکي از بزرگترين بازارهاي طلا در جهان است، شاخص اس‌اس‌اي بورس شانگهاي با کاهش 46 درصدي از سال 2015 تاکنون مواجه شده و بسياري از سرمايه‌گذاران را به سمت بازار طلا کشانده است.
 
بيزينِس اينسايدِر: ۳ دليلِ اهميت رشد پايدار بهاي طلا

 

تقاضا براي طلا در بازار بالا گرفته است
سال 2015 براي چين و بازار طلاي آن سالي بسيار مهم بود زيرا با بالا گرفتن تقاضا، حمل و نقل طلا از صرافي طلاي شانگهاي به بيش از 2596 تُن رسيد و اين يعني 90 درصد از کل توليد طلاي جهان در اين يک سال.
 
فروش طلا در آمريکا و اروپا نيز از ابتداي سال 2016 تاکنون باورنکردني بوده است، به طوري که براي مثال فروش سکه‌هاي طلاي آمريکن ايگِل به 124هزار اونس رسيد.

 

بيزينِس اينسايدِر: ۳ دليلِ اهميت رشد پايدار بهاي طلا

 

نرخ منفي سود در آمريکا
در ماه دسامبر، بانک فدرال ريزِرو درصد سود خود را به 0.25 افزايش داد که در دهه گذشته در آمريکا اقدامي کم‌سابقه محسوب مي‌شود. اما اين بدين معنا نيست که نمي‌تواند اين درصد را کاهش دهد. به‌خصوص اينکه به‌تازگي گمانه‌زني‌هايي مبني بر منفي کردن سود بانک‌ها در آمريکا به گوش مي‌رسد.
 
کارشناسان همواره بر معکوس بودن رابطه ميان نوسان سود بانک‌ها و بهاي طلا در بازار تأکيد کرده‌اند و از اين رو، با تقويت احتمال کاهش سود بانک‌ها در آمريکا، به نظر مي‌رسد که افزايش بهاي طلا را شاهد خواهيم بود.

 

بيزينِس اينسايدِر: ۳ دليلِ اهميت رشد پايدار بهاي طلا

 

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html